maj 16, 2011

Måndag

En macka innan dörrarna öppnas och de chokladberoende som redan rycker i dörren får stiga in i min underbara lilla butik!

Måndag, konstig vecka. Öppning varje dag vilket betyder tidigt upp och mörka ringar kring de ljusblå. Det andra konstiga är att jag nästa vecka, om en vecka idag, åker till Grekland...! !!! !! Med mamma, bara vi <3 UNDERBART! Sol värme bad och sova en vecka, thank you god. Det tredje är att jag på fredag sätter mig på ett tåg till skåne, Bjärnum närmare bestämt, 21 km från markaryd o 12 från Hässleholm. På lördag gör jag antagningsprov till folkhögskolans musikallinje. Igår gick åt till att laga brunch till Olle o Ingrid som var över och tipsade om Parga (dit vi ska (:) så det blev bulgursallad med jordgubbar o halloumi och till dessert vaniljglass med rabarberkompott färska jordgubbar och smörstekta honungshavregryn. Jo jag är rätt nöjd själv med den beskrivningen.. Seeeen såg jag musikal på Kultis, Thouroughly Modern Millie -FET! Seen stod jag framför Thomas och sa "jag skulle kunna dricka ur din huvudskål, jag skulle kunna bada mina fötter i din bröstkorg och jag skulle kunna äta ditt hjärta helstekt." Vi har den relationen, min teaterlärare o jag. fint.

Hoppas de inte tar illa upp i Bjärnum när jag säger att jag vill se deras kön simma i en flod av blod.. de får helt enkelt ta det..!

Oj nu har jag öppnat..
Hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar