oktober 21, 2012

Dadel och mandel

God söndag

I brist på annan underhållning underhåller jag mig själv med ett inlägg.
Dadlar och mandlar är min nya craving, gärna hur mycket som helst men det går inte ann för då blir det inte nyttigt trots att det är dadlar och mandel.. Trist tycker jag, som mer än gärna äter alldeles för mycket av det mesta.
Igår blev jag av med oskulden. Jag hade min första riktiga matorgasm. Det serverades Lax- och mangosallad och baconlindade dadlar. Jag dog. Jag har alltid varit en sån som gärna äter god mat för fort men igår njöt jag så till det yttersta att jag inte förmådde att slänga i mig hela det ljuvliga innehållet på tallriken utan att smaka, hänförd, på varenda tugga... Ja okej. Chilla tjejen.

För övrigt har jag idag ätit strikt Paleo i 2 1/2 vecka! Jag är jävligt stolt över mig själv. Det enda man kanske skulle tagit bort av det jag stoppat i mig är rödvin, men frankly my dear, I don't give a damn. Rödvin är ju dessutom nyttigt-ish. Jag har alltså inte ätit mjölkprodukter (alltså inte ALLS, inte ens steksmör), jag har tittat och luktat på godis men inget har passerat annat än luktvägen, jag har inte ätit pasta, potatis, bröd eller snacks,  och jag mår utmärkt! Fantastiskt!
Jag trodde att jag skulle sakna mycket och att det skulle vara svårt att hålla sig men med den här fiffiga dieten är jag mätt och belåten efter mina måltider och blir jag sugen äter jag dadlar och mandlar eller gör nån smarrig röra av ägg eller stekta äpplen eller båda :) Mycket bra. So far, 10 of 10.

Lägenheten är tre srtinghyllor rikare och vi lite mer kärlek rikare, om det är möjligt. Tydligen.
Det regnar ute, men det är Göteborg, så jag förlåter och kokar lite mer honungsvatten och stannar inne idag med.

På återseende

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar