oktober 04, 2009

Aujourd'hui, ca commence avec toi

padam padam padam, ljuder ur högalarna. edith är här för att stanna. det regnar ute, det är kanelbullens dag. marcus duschar, han läser nog detta sen ("Hej älskling")

har ngn tänkt på hur underbart det är när det regnar? för det är det. och tycker man inte om det så är det ju sant att efter regn kommer sol så då kan man ju se fram emot det, o vara lite glad att det regnar... jag älskar i alla fall när det regnar. är man ute känner man doften av regn, av allt som blir vått, av allt som blir dyngsurt (som i den där reklamen med hunden som sitter utanför ett hus o väntar på sin matte, man tycker jättesynd om den, pälsen är dyvåt och vattnet rinner längs dens nos. men så zoomas bilden ut och man ser att det sitter en liten hund under den stora, som skyddas från regnet av att den sitter under, som ett tak. då blir man lycklig, i alla fall jag. jag tycker om den reklamen) jag älskar när det regnar för man kan sitta inne o bara mysa, jag vet att man kan göra det när det är sol också men erkänn att det är mycket mysigare om det är lite ruggigt och det knastrar på rutan. man gosar ner sig i soffan, man myser ner sig i ett bad, man läser en bok, man går o fikar, man har en bak-dag (kanelbullar idag-varför inte?- ett ypperligt tillfälle), man slår på en asbra fil o sen när den är slut -en till. o det viktigaste av allt : man skiter i allt annat, man tillåter sig att göra det. man gör inte som min mamma o tänker så fort hon får en ledig stund o inte jobbar: det finns säkert ngt jag borde göra, här kan jag ju inte bara sitta. JO DET KAN MAN! mormor: ibland måste man lägga måste på hyllan. o ja mormor jag håller med, det måste man iblang.

musiken har gått från edith till charles trenet, regina spektor, nu maria mena - calm under the waves

vet inte hur kanlebullens dag kom dit den kom. ska kolla upp det

non, je ne regrette rien
car ma vie, car mes jois
aujourg'hui, ca commence avec toi

nej, jag ångrar ingenting
för mitt liv, min glädje
börjar med dig idag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar