oktober 07, 2009

jag vill vara fransk o gå runt i strama svarta kläder o pumps

idag har kreativiteten i min lilla men ack så utvecklade hjärna flödat! på nutida komst i skolan såg vi klart på filmen Frida Kahlo - se den om du inte har det, om inte för konsten eller filmen i sig så för selma hayeks rollprestation (!) - och jag fick plötslig lust att måla. bara köpa en massa dukar och sätta mig framför de med klickar av färg o bara måla! och nu ikväll, för ca 2 timmar sen vandrade jag o marcus från Saga biografen på Kungsgatan i stan efter att ha sett Cocco -avant Chanel, och gissa vad jag blev då?? jag vill skapa kläder sy om, sy ihop, sy nytt, sy, sy, SY! ja herregud, en liten ateljé skulle inte sitta fel, fast jag tror jag måste börja med en provdocka -vilket jag inte änn fått tag i...

däremot ett av dessa kreativa projekt som jag faktiskt i denna stund tagit tag i är det att jag blev så sugen på att sticka igen, det har jag varit hela sommaren men garn är ju så jäkla dyrt. SÅ snubblade jag, nu faktiskt, över en säljare på Tradera som säljer garn jättebilligt! jag har just precis för ngra minuter sedan beställt ett garn på över 300m för ynka 29 kr! (+porto 12:- vilket inte är mkt!). säljaren heter Tant Ara och säljer div. garn för både fast pris o på auktion. JAG ÄLSKAR TANT ARA!

så nu ska jag bara försöka hålla fingrarna i styr tills jag får hem mitt fina glittriga röda garn. jag kan knappt bärga mig!

ps. Coco - avant Chanel, är otroligt inspirerande. här är ytterligare en film som visar på Audrey Tatou's oklanderliga skådespel. jag älskar hur hon får liv i sina karaktärer, hon har gjort det förut, i filmer som Amélie Poulin, Tillsammans är man mindre ensam, och nu i denna fina skildring om den från början fattiga flickan som blev en om inte den största modeikonen i världen.

förövrigt ska jag "flytta" hem igen imorgon efter att ha bott hos marcus i en vecka, det kommer bli tomt. men jag märker att jag blir lite knasig när jag inte har allt jag äger o har med mig, så det ska bli skönt att få lite ordning o reda i samvaron. och SÅKLART saknar jag pappa, jag hoppas att han saknar mig för jag tänkte tillbringa lite tid med honom, o det vore ju tråkigt om han inte hade saknat mig, lite i alla fall.

hej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar