oktober 08, 2009

Solros

Nu är jag hemma i Bromma, efter en vecka med min älskade. Det känns konstigt att inte komma hem till honom för att sen laga mat o äta middag ihop. Att inte somna tillsammans och behöva smyga försiktigt upp på morgnarna när han ligger kvar och sover under täcket. Jag får sova sked med mitt täcke inatt. Men det var som vi sa när jag skulle åka idag efter en vecka där, att det är ju inte som om vi inte kommer att ses ngt mer nu på ett tag, beror på vad man menar iof (ett tag alltså två max tre dagar blir som en livstid utan varandra), det kanske "bara" kommer dröja En dag tills vi ses (vilket iof är plågsamt nog...)

Jag har just skrivit klart recensionen av Coco - livet före Chanel som jag skulle göra till franskan imorgon, recensionen är alltså på franska. Men jag har hittat en wünderbar sida där man kan skriva in ett ord, en mening eller säkert en hel jäkla liten kort text på svenska och få det översatt till franska! Nej det var inte det Jag gjorde, men jag säger bara att man kan göra så om man vill. Nu lät jag inte alls oskyldig.

Jag är dödstrött, vet inte varför men jag är det. Jag tror jag ska lägga mig. Klockan är bara åtta. Väldigt skönt om jag verkligen nu skulle göra det. Får se, nu fick jag ett infall att göra som Marcus, göra mig klar till sänggående o sen kolla TV till jag blir tillräckligt trött för att sova.
Jag hoppas att Amanda kommer på lördag som hon kanske skulle, hoppas. Jag saknar dig.

ps. Tomas o Susie: VÄLKOMMNA HEM!
(o, ja: Solros= Solna -marcus, bromma -ida, solna:sol, bromma:blomma = Solros (Marcus-solen + Ida-blomman=solros, mm poetiskt fint o flummigt. -Just as I like it!)

sovgott
hej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar